Peugeot - Maskulin kokkekværn i stål

Den ikoniske Paris kværn fra franske Peugeot fås nu i en flot rustfri stål udgave.

Peugeots nye kværn er skabt i det ikoniske Paris-design med en lækker finish af rustfrit stål – en kværn, der holder i en livstid. Stål er en del af den fantastiske historie om Peugeot. I 1840 skabte Peugeot sin første kværn, der hurtigt satte standarden for kunsten at kværne krydderier. Peugeot-kværnen er siden blevet kokkens foretrukne valg og en fast bestanddel i køkkener og ved middage verden over.

Kværn nemt salt og peber
Peugeot garanterer for kvaliteten med intet mindre end livslang garanti på kværnværket og 5 år på alle øvrige dele. Stålkværnen har det patenterede u’Select-system, hvor du kan vælge mellem 6 faste indstillinger af kornstørrelse fra helt fint til groft. Når du først har valgt en indstilling, ændrer den sig ikke, når du bruger kværnen i køkkenet eller ved bordet.
Saltkværnen er fremstillet af legeret rustfrit stål, der forhindrer rust, mens peberkværnen ligeledes er behandlet mod rust med en dobbeltrække af spiralformede tænder, der leder peberkornene mod bunden. Den nye Peugeot-kværn fås til salt og peber i tre størrelser.

Unikke kværne i to århundreder
Peugeot blev grundlagt i 1810 i den franske by Quingey, og her findes hovedsædet stadig. I midten af det 19. århundrede startede produktionen af kaffe- og peberkværne, og i dag er Peugeot en reference for kværne. Virksomheden producerer seks unikke kværnværker, som alle er designet til at maksimere smag og aroma fra det enkelte krydderi. Kværnene fås i klassiske og moderne designs og materialer.

Se Peugeots nye kværn og find priser HER

MILJØBILLEDER

Herunder kan du downloade højtopløselige miljøbilleder fra kataloget.

Klik på linket, billedet åbner i browseren, højre klik på billedet, klik på 'Gem billede som', vælg hvor du vil gemme billedet på din computer.

Peugeot steel, miljøbillede 1

Peugeot steel, miljøbillede 2