Alfi fejrer 100 års jubilæum med nye farver

Alfi har gennem årtier samarbejdet med anerkendte designere og fremstillet designikoner til kaffeborde verden over. I år er det 100 år siden, Alfis historie tog sin begyndelse, og det markerer termokandeproducenten henover året ved at lancere flere nye kander og farver. I foråret blev den prisbelønnede kuglekande lanceret i fire nye farver og til efteråret lanceres bl.a. den klassiske Juwel-kande og den nye Pallas i tre
eksklusive jubilæumsfarver; kobber, messing og platin.

Trendsættende siden 1914
Alfi slog sine rødder tilbage i 1914 i Thüringen, Tyskland. Her begyndte Carl og Sophie
Zitzmann på det første kapitel af, hvad der skulle vise sig at blive en succeshistorie. Materialet var nyt, produktet var trendsættende, og til dags dato fortsætter Alfi med at sætte nye standarder for konstruktion og design.

”Hos Alfi stræber vi efter at forene gedigent håndværk, fremsynet teknologi og fornemt design. Vi ønsker at fremstille produkter, der opfylder e thvert forbrugerønske, og
derfor lancerer vi også til stadighed flere af vores kander i nye farver. Et tidløst design og en konstant udvidelse af farvepaletten betyder, at vores produkter nyder ligeså stor popularitet i 2014, som dengang de blev lanceret første gang,” siger Sten Bering Becker, Brand Manager for Alfi hos Thuesen Jensen.

Designklassiker i nye klæder
Flere af Alfis kander er blevet til evergreens. Den kugleformede termokande, som danske Ole Palsby tegnede for Alfi i 1985, er verdens mest solgte termokande-design. Den er
elegant og tidløs og har vundet adskillige priser, ligesom den også er udstillet på Museum
of Modern Art i New York. Den fås i både stål og plast i talrige farver.

Alfis fire nye jubilæumsfarver til kuglekanden er indigo blå, sand, lindegrøn og grønblå.

Ud over kuglekanden fortsætter kanderne Juwel og Achat også med at sætte sine kaffespor i danskernes hjem. Achat blev designet af tyskeren Tassilo von Grolman i 1986 og har med sin markante og koniske form et unikt udtryk, der kan give et pift til
ethvert hjem.
Juwel blev designet af Alfi tilbage i 1918 og har med sit eksklusive og stilrene look været
anvendt på ambassader og i virksomheder verden over. I forbindelse med jubilæet lanceres Juwel i de eksklusive jubilæumsfarver kobber, messing og platin.

Efterårets nyhed Pallas er et helt nyt design fra Alfi, der med sit stilrene og elegante design vil matche tidens trend, men samtidig vil være holdbar over tid. Pallas fås ligeledes i jubilæumsfarverne kobber, messing og platin, samt i krom.

For Alfi er fremstillingen af termobeholdere en hovedopgave, og ekspertisen bruges på at bevare den allerhøjeste kvalitet. Derfor giver Alfi 10 års garanti på alle metalkander.